Listor

På denna sida samlas tabeller och listor med översikt över detaljerna i spelet. Denna sida ägnar sig bäst till erfarna Blitzball-spelare.

Levels

(EXP som krävs för att stiga till level som står ovanför)

12345678910
512213142556984101
11121314151617181920
119139160183207232259287316347
21222324252627282930
379413448485523562603645688733
31323334353637383940
77982787692797910321087114312001259
41424344454647484950
1319138114441509157516421711178118521925
51525354555657585960
1999207521522231231123922475255926452732
61626364656667686970
2820291030013094318832833380347835783679
71727374757677787980
3781388539904097420543144425453746514766
81828384858687888990
4882500051195240536254855610573658645993
919293949596979899
612362556388652366596796693570757217

Siffror som är skrivna i kursiv stil med grå färg är gissade. De har räknats ut efter det matematiska system som bestämmer nästa level up, hur många EXP som krävs. Systemet är såhär: Levelns Start EXP + Förra ökningen + 1. Men ibland läggs det till mer än bara plus ett, ända upp till plus tre kan det bli slumpartade gånger. Så som sagt ta dessa värden med en nypa salt. Jag ersätter dem med de korrekta då jag kollat om de stämmer.

Alla i Blitzball går upp till varje specifik level på exakt samma antal EXP. Så kolla denna lista för att se hur mycket EXP som fattas innan just din favoritgubbe når en viss level. Det kanske inte ens är värt att spela med denne, eller så är det värt det.

Fler levels kommer att skrivas in då jag själv uppnått och kunnat skriva ner dem.

Techniques

Förklaring till tabellen:

Tech = Teknikens namn
HP
= Eventuell kostnad i HP (* = kostar endast då man utrustar tekniken, ej då den används)
Bonus = eventuella plus man får på sina värden
Beskrivning
= ytterligare beskrivning, och annan info.

TechHPBonus
Beskrivning
Anti-Drain10
Stoppa “Drain”, 50% chans.
Anti-Drain 250
Stoppa “Drain”, 100% chans.
Anti-Nap40
Stoppa “Nap”, 50% chans.
Anti-Nap 2210
Stoppa “Nap”, 100% chans.
Anti-Venom5
Stoppa “Poison”, 50% chans.
Anti-Venom 250
Stoppa “Poison”, 100% chans.
Anti-Wither30
Stoppa “Wither”, 50% chans.
Anti-Wither 2200
Stoppa “Wither”, 100% chans.
Aurochs Spirit600SH + 10
Summan av det första Aurochs lagets SH adderas till Wakkas skott. (endast Wakkas teknik)
Brawler10
60% att medverka i Breaks längre bort.
Drain Tackle30AT + 0
40% chans att absorbera HP, eget HP måste vara över 30.
Drain Tackle 2150AT + 0
70% chans att absorbera HP, eget HP måste vara över 150.
Drain Tackle 3500AT + 0
100% chans att absorbera HP, eget HP måste vara över 500.
Elite Defense5 *
Finn och attackera den som har bollen från längre avstånd.
Gamble300
Ens värden slumpas lite efter att ha vaknat ur “Nap”, tryck på X-knappen för att aktivera.
Golden Arm30 *AT + 0
Sänkningen på PA och SH går mycket saktare då man har kastat iväg bollen.
Good Morning!80
50% chans att spelaren blir starkare efter att ha vaknat upp ur “Nap”.
Grip Gloves30
Ökar målvaktens kontroll på bollen.
Hi-Risk300 *
Halverar alla ens värden men dubblar antal intjänade Experience Points (EXP).
Invisible Shot220SH + 3
60% att bollen inte syns på vägen mot mål, svårare att fånga. Styr den med vänster analoga spak.
Jecht Shot120SH + 5
Kan slå bort upp emot 2 motståndare. För att göra det så välj “No Break” då du ska skjuta mot mål men blockeras av 1-2 motståndare. Tidus slår då bort motståndarna utan att sänka SH och skjuter sen mot mål! (endast Tidus teknik)
Jecht Shot 2999SH + 10
Använder sig automatiskt av “Invisible Shot” och kan slå bort upp emot 3 motståndare. (endast Tidus teknik)
Nap Pass40PA + 3
30% chans att motståndare, som försöka ta bollen, somnar.
Nap Pass 2200PA + 5
60% chans att motståndare, som försöka ta bollen, somnar.
Nap Pass 3510PA + 7
100% chans att motståndare, som försöka ta bollen, somnar.
Nap Shot45SH + 3
40% att målvakten somnar (gäller bara om han fångar bollen, ej om det blir mål).
Nap Shot 280SH + 5
70% att målvakten somnar.
Nap Shot 3350SH + 7
100% att målvakten somnar.
Nap Tackle40AT + 3
Om anfallarens EN når noll så sövs (“Nap”) han till 100%.
Nap Tackle 290AT + 5
Om anfallarens EN når noll så sövs (“Nap”) han till 100%.
Nap Tackle 3180AT + 7
Om anfallarens EN når noll så sövs (“Nap”) han till 100%.
Pile Venom30 *
Får HP av “Venom” istället för att förlora HP.
Pile Wither70 *
Istället för att få sänkta värden av “Wither” så höjs de istället.
Regen50 *
Återfår HP snabbare än vanligt då man inte har bollen.
Sphere Shot90SH + 3
Slumpar fram tal att lägga till på SH, allt från noll upp till 12.
Spin Ball30
Svårare för målvakten att fånga skottet.
Super Goalie30+
60% att öka CA med slumpat värde.
Tackle Slip40
40% att undvika tacklingar helt, viss disorientering kan uppstå efteråt.
Tackle Slip 2170
80% att undvika tacklingar helt, viss disorientering kan uppstå efteråt.
Tech Find
(Vinn som ett pris) Kan låsa upp nästan vilken Tech som helst för en karaktär.
Venom Pass40PA + 3
30% chans att motståndare som blockar passen får “Venom”.
Venom Pass 2120PA + 5
60% chans att motståndare som blockar passen får “Venom”.
Venom Pass 3250PA + 7
100% chans att motståndare som blockar passen får “Venom”.
Venom Shot20SH + 3
40% chans att målvakten får “Venom” förutsatt att målen inte går i mål utan fångas av målvakten.
Venom Shot 235SH + 5
70% chans att målvakten får “Venom” förutsatt att målen inte går i mål utan fångas av målvakten.
Venom Shot 3100SH + 7
100% chans att målvakten får “Venom” förutsatt att målen inte går i mål utan fångas av målvakten.
Venom Tackle30AT + 3
40% chans att försvarare får “Venom” då de blockerar.
Venom Tackle 270AT + 5
70% chans att försvarare får “Venom” då de blockerar.
Venom Tackle 3160AT + 7
100% chans att försvarare får “Venom” då de blockerar.
Volley Shot10
Spelaren har 50% chans att skjuta sina skott helt oblockade.
Volley Shot 240
Spelaren har 75% chans att skjuta sina skott helt oblockade.
Volley Shot 3250
Spelaren har 100% chans att skjuta sina skott helt oblockade.
Wither Pass40SH + 3
30% chans att motståndarens EN, AT eller BL halveras då de ska blocka en passning.
Wither Pass 2180SH + 5
60% chans att motståndarens EN, AT eller BL halveras då de ska blocka en passning.
Wither Pass 3440SH + 7
100% chans att motståndarens EN, AT eller BL halveras då de ska blocka en passning.
Wither Shot30SH + 3
40% chans att målvaktens BL eller CA halveras då målvakten tar bollen, ej om den går i mål.
Wither Shot 2180SH + 5
70% chans att målvaktens BL eller CA halveras då målvakten tar bollen, ej om den går i mål.
Wither Shot 3390SH + 7
100% chans att målvaktens BL eller CA halveras då målvakten tar bollen, ej om den går i mål.
Wither Tackle8AT + 3
Sänker anfallarens EN, PA eller SH med hälften, 40% chans.
Wither Tackle 280AT + 5
Sänker anfallarens EN, PA eller SH med hälften, 70% chans.
Wither Tackle 3250AT + 7
Sänker anfallarens EN, PA eller SH med hälften, 100% chans.
Navigation: