EspersBonusarNär du utrustar en Esper på en av dina karaktärer, och denna karaktär går upp i level efter strid så kan du få en bonus på den karaktärens värden. Olika Espers ger olika bonusar, till exempel mer HP, eller mer Magic (gör större skada med magi). På varje Esper står det vilka bonusar de ger (det är inte alla som ger något).Här kan du läsa om alla de Espers som finns i spelet, och de är många. Du kan se vilka magier man kan lära sig av dem, vilka bonusar man får och mycket mer.All info + bilder på dessa sidor om Espers (summons) i Final Fantasy VI är från Anders Hektor (HTML-versionen gjord av Webmaster).Hur lär man sig magier?Man lär sig magier i FF6 genom att samla AP – Ability Points. Dessa fås efter varje strid (oftast relativt få, 1 upp till 3 stycken). Varje magi en Esper kan lära ut kräver totalt 100 AP innan karaktären permanent lär sig denna magi (den kan ej användas av karaktären innan han/hon lärt sig den helt). Men, varje magi har olika “fördubblare” på olika Espers, så om en Esper har “Cure2 x 5” så betyder det att varje 1 AP kommer räknas som 5 AP för att lära dig Cure2, det innebär att du lär dig den fem gånger så fort och behöver bara 20 AP totalt! Se på varje Esper, eller på Magi-menyn i spelet för att se hur långt du kommit med att lära dig en viss magi.Alla summons/Espers i FF6 Alexander Bahamut Bismark Carbunkle Crusader Fenrir Golem Ifrit Kirin Maduin Odin Palidor Phantom Phoenix Ragnarok Raiden Ramuh Shiva Shoat Siren Seraphim Starlet Stray Terrato Tritoch Unicorn Zoneseek