image/svg+xml Ta mig upp

Fjärde delen

Atlantica

När ni först kommer in i världen så kommer du att märka att Sora har blivigt en delfin, Kalle en bläckfisk och Långben en sköldpadda. Ganska direkt kommer Ariel, Blunder och Sebastian komma, men de simmar iväg och gömmer sig för ett par Heartless som kommer. Besegra dessa så kommer Ariel och Company att komma ut och tacka er. Sebastian kommer nu att ge er lite lektioner om hur du ska simma undervattnet. Utför övningarna och följ sedan de utsatta pilarna för att komma till palatset.

När ni kommer in i palatset kommer ni att träffa Triton, havets härskare. Han kommer att skälla ut Ariel för att hon simmade iväg igen när alla Heartless är framme. Ariel kommer dock att strunta i detta och ta med er till hennes hemliga grotta vars ingång ligger dold bakom en sten. Ariel kommer att visa er hennes samling av prylar som hon har lyckats hitta. Ni kommer sen att ge er av igen. Om du simmar ner till bottnen av scenen vid Ariels grotta så kommer du att märka att en delfin simmar runt där.

När delfinen simmar förbi så välj kommandot “Grab on”. Med delfinens hjälp kommer ni nu att kunna ta er upp för strömmen och till det sjunkna skeppet. När du kommit in i scenen med vraket så leta efter ingången till nedre däck. Där kommer du att hitta ett litet föremål som ser ut som kung Tritons Treudd. Plocka upp föremålet så kommer du att bli attackerad av en haj. Denna fiende är ganska så stark men efter ett tag så borde du kunna knäcka den.

När du har lyckats undkomma med föremålet så följ med strömmen tillbaka till Ariels grotta. Simma fram till det lilla håligheten i väggen rakt fram och sätt in föremålet där. De kommer nu att bli film och kung Triton kommer att komma. När han ser föremålet på väggen så kommer han att dra sin Treudd och skicka en blixt på föremålet som splittras i tusen bitar.

Ariel kommer nu att bli alldeles förkrossad och simmar gråtandes iväg.

Ariel kommer nu att befinna sig i ett ställe som heter “Undersea garden” som ligger ganska nära ingången till Tritons slott. Hon kommer att sitta där och gråta då två ålar dyker upp. De säger att häxan Ursula kan hjälpa henne om Ariel ger henne sin fars Treudd. Full med beslutsamhet gör Ariel detta och Ursula försätts med oanade krafter. Det kommer att bli lite film och Triton förklarar att du måste ge dig av och besegra häxan. Sagt och gjort. Ge dig av till skeppsvraket igen. Någon stans i scenen så kommer du att se en stor sten på bottnen. Ta “Eximane” vid stenen så kommer Sebastian att simma in och trycka på en knapp, vilket får stenen att rulla åt sidan och avslöja en ingång. Simma in där för att finna dig i en lång tunnel, följ denna. När gången delar sig i två så tar du vänster för att komma till ett rum med en sparnings punkt. Här kan du byta party medlemmar och förbereda dig.

När du känner att du är färdig så simmar du ut och tar den högra gången. Följ bara denna gång tills den tar dig till Ursulas rum.

Boss: Ursula

Fortsättning följer…

Denna sida av guiden är skriven av Hityusha.

Slut på guiden - tack för att du läste!